Поиск по базе сайта:
Інформація про вплив музики на людину. Слухання фрагментів популярної музики та спів із ансамблем «Бітлз». Узагальнення, домашнє завдання. Вихід учнів із класу (музичний фон «Мрії» Р. Шумана або колаж 2) icon

Інформація про вплив музики на людину. Слухання фрагментів популярної музики та спів із ансамблем «Бітлз». Узагальнення, домашнє завдання. Вихід учнів із класу (музичний фон «Мрії» Р. Шумана або колаж 2)




НазваІнформація про вплив музики на людину. Слухання фрагментів популярної музики та спів із ансамблем «Бітлз». Узагальнення, домашнє завдання. Вихід учнів із класу (музичний фон «Мрії» Р. Шумана або колаж 2)
Дата конвертації14.11.2012
Розмір84.5 Kb.
ТипІнформація
1. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/10_klas_Xud_kul'tura_muzyka/1 Muzyka_do_16_st.doc
2. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/10_klas_Xud_kul'tura_muzyka/2 Muzyka_17-18_st.doc
3. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/10_klas_Xud_kul'tura_muzyka/3 Muzyka_19_st.doc
4. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/10_klas_Xud_kul'tura_muzyka/4 Muzyka_20_st.doc
5. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/1_klas_Pourochne_planuvannja.doc
6. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/5_klas_Muz_mystectvo/5 klas_semestr_1_Metodyka.doc
7. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/5_klas_Muz_mystectvo/5 klas_semestr_2_Metodyka.doc
8. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/5_klas_Muz_mystectvo/Kalendarno-tematychne_ planuvannja.doc
9. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/5_klas_Muz_mystectvo/Nazvy_tem_urokiv.doc
10. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/6_klas_peredmova.doc
11. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/6_klas_semestr_1_Metodychni_dodatky.doc
12. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/6_klas_semestr_2_Metodychni_dodatky.doc
13. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/Kalendarno-tematychne_ planuvannja.doc
14. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/Nazvy_tem_urokiv.doc
15. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/7_klas_Muz_mystectvo/Kalendarno-tematychne_ planuvannja.doc
16. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/7_klas_Muz_mystectvo/Uroky_11-17_za_Rostovs'kym.doc
17. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/9_klas_Xud_kul'tura_muzyka/Xud_kul'tura_Muzyka_urok-1.doc
18. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/9_klas_Xud_kul'tura_muzyka/Xud_kul'tura_Muzyka_urok-2.doc
19. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/9_klas_Xud_kul'tura_muzyka/Xud_kul'tura_Muzyka_urok-3.doc
Урок №3 Розділ I. Художня культура України
Урок №6 Розділ ІІ. Художня культура ХVІІ хvііі ст. Тема : Думи та історичні пісні. Мистецтво кобзарів І лірників
Урок Розділ ІІІ. Художня культура України ХІХ ст. Тема : Народна музика: соціально та родинно-побутові пісні
Урок №13 Розділ І v. Художня культура України ХХ ст. Тема : Хорова музика, вокально-симфонічна І симфонічна музика
Вивчення музики в першому класі
Тема: музика І мистецтво слова
Тема: музика І мистецтво слова
Р. Дверій календарно-тематичне планування 5 клас
Музичне мистецтво. 5 клас музика та інші види мистецтва назви тем уроків у підручнику “Музичне мистецтво. 5”
Музичне мистецтво. 6 клас
Тема Музика і мистецтво слова Тема Музика і візуальні образи
Урок (Січень) Тема уроку
Р. Дверій календарно-тематичне планування 6 клас
Музичне мистецтво. 6 клас музика І духовний світ людини
7 клас. Палітра м узи чних образів
Музична драматургія Урок 11. Із історії створення полонезу Оґінського
Тема уроку
Тема уроку
Інформація про вплив музики на людину. Слухання фрагментів популярної музики та спів із ансамблем «Бітлз». Узагальнення, домашнє завдання. Вихід учнів із класу (музичний фон «Мрії» Р. Шумана або колаж 2)

Художня культура



9 клас


Тема уроку: Жанрова палітра музичного мистецтва. {3-тє заняття}

Музично-театральні жанри і форми. Напрями музики масових жанрів.

Мета: Поглибити знання учнів про музично-театральні жанри і форми. Усвідомити різницю між основними видами музики масових жанрів. Закріпити визначення понять опера, оперета, балет, мюзикл; джаз, диско, поп-, рок-музика. Розвивати музичний смак учнів.

Орієнтовний план уроку:

  1. Вхід учнів до класу (музичний фон – «Звучить класика», колаж 1).

  2. Закріплення визначень жанрів камерно-інструментальної та симфонічної музики, а також понять сонатний цикл, сонатна форма, сонатне алєґро.

  3. Проведення “усного кросворду”.

  4. Слухання музики Р.Коччанте, Т.Петриненка.

  5. Інформація про вплив музики на людину.

  6. Слухання фрагментів популярної музики та спів із ансамблем «Бітлз».

  7. Узагальнення, домашнє завдання.

  8. Вихід учнів із класу (музичний фон – «Мрії» Р.Шумана або колаж 2).

Методичні рекомендації

Учні входять до класу під звучання музично-гумористичного колажу з фрагментиків класичних творів в естрадному виконанні.

Почати урок з розумової розминки – пригадати значення музичних термінів сюїта, соната; сонатна форма, сонатний цикл; симфонія, увертюра, концерт, квартет. До розмови залучáти насамперед учнів 2-ї групи, які на минулому уроці давали визначення жанрам камерно-інструментальної та симфонічної музики.

Повідомити учням нову тему уроку.

Залучити до активної розмови учнів 3-ї групи, завданням яких було сформулювати визначення та навести приклади жанрів музично-театральної музики та музики масових жанрів.

Із їх допомогою “розв’язати” ще один “усний кросворд”.

Які ви знаєте музично-театральні жанри?

Опера, балет, оперета, мюзикл.


Що відрізняє оперу від балету?

Дійові особи опери спілкуються між собою за допомогою співу та мелодизóваних речитатúвів. Дійові особи балетів – за допомогою танцю та інших засобів хореографічного мистецтва.

Що відрізняє оперету від мюзиклу? – Оперета – це жартівлива опера. А мюзикл – це оперета в естрадному виконанні.

Подякувавши за оригінальність формулювань, відкорегувати їх.1

Підкреслити, що в основі багатьох мюзиклів лежать далеко не зáвжди веселі події. Для прикладу (дуже стисло, кількома реченнями), розповісти сюжет історичного роману Віктора-Марі Гюґó «Собор Паризької Богоматері». Послухати з учнями фрагмент із однойменного мюзиклу Рікардо Коччанте.

З’ясувати: Якою манерою співу виконувався цей фрагмент? – Естрадною.

Які ще бувають види співу? – Академічний спів, народний спів.

Як назвемо симфонічний оркестр, що його підсилено групою саксофонів, бас-гітарою; тембрально збагачено електронними та електромузичними інструментами? – Естрадно-симфонічний.

На вашу думку: До якого напряму належать більшість пісень із вечірньої програми радіожурналіста Іштвана? – До поп-музики.

Розглянути з учнями три варіанти трактувань терміну поп-музика.2

Запропонувати для слухання два твори Тараса Петриненка.

[«Не натискай курок», «Земля – блакитний м’ячик»].

Звернути увагу на різницю в манері їх виконання. За допомогою матеріалів із книги В.Ольшевського [с.28-35 ] допомогти учням підібрати найбільш відповідну назву для стилю (стилів) аранжувань та виконання цих двох пісень (фольк-рок, кантрі-рок, арт-рок, ґлем-рок, панк-рок, психоделік-рок, хард-рок, джаз-рок, хеві-метал, спід-метал, electronic rock, space rock ...).

Запитати: В якому переважно розмірі звучать пісні та інструментальні композиції “розважальної музики”? – У розмірі маршу; чотири чвертки (4/4).

Чому старші за віком люди недолюблюють “розважальну музику”?

  • Мабуть, через її надмірну гучність.

Чи знаєте, що музика впливає на роботу буквально усiх органiв людини, усiєї системи залоз внутрiшньої секрецiї? Чи відомо вам, що є музика цілюща і є музика отруйна? ...

Через запущений, наприклад, у певному темпi метронóм, може загинути цiла зграйка акварiумних рибок, бо їх серця починають битися у такт з метрономом. Подiбне буває пiсля та пiд час “важких концертiв”, коли не витримує виснажений гуркотом, спалахами свiтла, отуплююче одноманiтним гупанням великого барабана людський органiзм.

Тож старші люди, уникаючи такої музики, оберігають себе від передчасних інфарктів та інсультів.

Оберiгаймо і ми себе вiд неї. Пам’ятаймо також, що за допомогою тупуватих, часто цинічних текстів багатьох поп-шлягерів їх спонсори-замовники (власть iмущi) вміло манiпулюють нашою свiдомiстю, насаджують нам далеко не найкращi стереотипи поведiнки й уподобань.

А чи знаєте, що музика В.А.Моцарта підвищує розумові здібності? 3

Цікавий факт. Студенти Óксфордського університету, Сорбóнни та інших найіменитіших навчальних закладів Європи і світу часто приходять за півгодини, за годину до занять і слухають спокійну, світлу, лагідну музику Моцарта, Вівальді, Кореллі та ін., бо вона на 10-15 % підвищує розумову працездатність.

Психологи-дослідники переконані, що ми можемо засвоювати інформацію значно швидше й ефективніше, коли наш мозок перебуватиме у стані “розслабленої готовності”. Такого стану можна досягти під час медитáції або слухання відповідної музики.

Із давніх часів відомо: De gustibus et coloribus non est disputandum.

[Про смаки й кольори не сперечаються // На колір і смак – товариш не всяк]

Ніхто не в силі заставити нас любити те, що є нам немиле.

Та треба добре усвідомити, чітко знати – що зцілює наше тіло, очищає душу, зміцнює дух; а що отуплює, дебілізує, загиджує нас.

Тож вибір за нами – що нам їсти, що нам пити, що і кого нам слухати.

Послухати з учнями фрагменти популярних творів Л.Армстронґа (диксіленд-джаз), E.К.Eлінґтона (біґбенд-джаз), Т.Монка (джазова балада / бібоп), В.А.Моцарта, Дж.Пуччіні.

“Допомогти” «Бітлз» співати рок-музику (стиль Liverpool ?).

Узагальнивши інформацію уроку, запропонувати учням Перманéнтне домашнє завдання (від лат. permanentis – постійний, незмінний):

Почувши музику, з’ясувати її жанрову приналежність [приблизно, згрýбша]. Якщо музика цікава – то послухати. Якщо допомагає зосередитися на роботі – хай звучить як тихенький фон (“музичний килим”, що покриває зайві шуми). Якщо вона примітивна [уже наперед здогадуємося, якою буде мелодія] – то виключáймо приймач, бо часто найкращою музикою є тиша (тиша в лісі, тиша в полі, тиша в горах ... )

У залежності від загального настрою учнів, дати “на вихід із класу” або «Мрії» Р.Шумана, або Колаж 2 із фрагментиків класичних творів в естрадному виконанні.

Музичні твори до уроку


Слухання:

Колаж 1 «Звучить класика» (вхід до класу);

Р.Коччанте «Le temps des cathedrals» із мюзиклу «Notre Dame de Paris»;

Т.Петриненко «Не натискай курок», «Земля – блакитний м’ячик»;

Армстронґ Л. «Hotter Than That»;

Eлінґтон E.К. (Дюк) «Harlem Air Shaft»;

Монк Т. «Round Midnight»;

Моцарт В.А. «Маленька нічна музика»;

Пуччіні Дж. Арія Каварадоссі із опери «Тóска» [3-тя дія];

Шуман Р. «Мрії» // або Колаж 2 «Звучить класика» // (вихід із класу).

Виконання:

Бітлз «Come together», «Drive my car».

Матеріал до уроку


1 Опера (лат. opera – праця, твір, виріб) – театральна вистава, в якій сценічна дія органічно поєднана з вокальною та інструментальною музикою (соло, ансамблі, хор, оркестр), із образотворчим мистецтвом (грим, костюми, декорації) і доволі часто – з балетом та пантомімою.

Балет (від лат. ballo – танцюю) – музично-хореографічна вистава, зміст якої, а також думки та почуття дійових осіб якої розкриваються засобами музики і танцю.

Оперета (іт. operetta – маленька опера) – музична вистава комедійного характеру, яка поєднує у своїй драматургії вокальну та інструментальну музику, танець та розмовний діалог.

Мюзикл (від англ. musical play, musical comedy) музична вистава переважно комедійного характеру, в якій поєднано найрізноманітніші жанри та виражальні засоби сучасної естрадної, академічної та народно-побутової музики, а також опери, оперети, хореографічного мистецтва.

2 Популярна музика (англ. popular music, рop-music) – музика, що набýла великого поширення [здебільшого нескладна за змістом і формою викладу, легка для розуміння].

1) Жанр молодіжної розважальної музики, зорієнтований на усереднений смак більшості “споживачів”. У його творах використовуються вже апробовані музичні стандарти – наспівні мелодичні звороти, приємні для слуху прийоми гри та засоби музичної виразності. Найвідоміші зразки жанру поп-музика створили: шведська група «АВВА», австралійська «Bee Gees», німецька «Вoney M».

2) У ширшому сенсі поняттям поп-музика позначають всю музику розважальних жанрів [джаз, мюзик-хол, традиційну естраду, рок-музику тощо].

3) У найширшому значенні це поняття охоплює найрізноманітніші стилі і напрями масового музикування; а також найвідоміші, найчастіш виконувані у концертах твори камерної, симфонічної та оперної музики.

3 Дослідники з Каліфорнійського університету (США) виявили, що одразу після прослуховування творів В.А.Моцарта студенти показували значно вищі результати в тестах на показник розвитку логічного інтелекту (IQ) та показник розвитку емоційного інтелекту (EQ). При цьому частота пульсу [студентів] залишалася незміною, що виключає будь-який вплив фізіологічного збудження.

Було також встановлено, що окремі твори великого австрійця сприяють концентрації уваги, інші – ефективно знімають стреси і заспокоюють нервову систему тощо.

Американський лікар-мелотерапевт Аутіс виявив, що мелодії Моцарта не тільки підвищують розумові здібності, а й виліковують пацієнтів від деяких недуг. Встановив також, що музикою В.А.Моцарта можна дієво впливати на окремі мозкові центри, суттєво активізуючи їх.

У штаті Вашінгтон працівники іміграційної служби включають музику В.А.Моцарта під час уроків англійської для нещодавно прибулих у США імігрантів, бо помітили, що вона прискорює процес засвоєння мови.

В Едмонтоні (Канада) міська влада включає в центрі міста гучномовці, які транслюють струнні квартети В.А.Моцарта. Працівники відповідних служб стверджують, що це виявляє заспокійливу дію на пішоходів і вони менше порушують правила вуличного руху.

Вчені прийшли висновку, що хоч музика багатьох композиторів здатна виявляти позитивний вплив на слухача, та лише музика Моцарта володіє таким широким спектром благотвóрного, благодáтного впливу.


Методичні рекомендації за матеріалами В.Ольшевського та ін. авторів уклали:

Г.Матвіїв, О.Камоцька (м.Сокаль Львівської обл.), Р.Дверій (м.Львів).





Дверій Роман Євстахович ; http://dverij.lviv.name ; e-mail: dverij@bigmir.net ; тел.моб.: 0-66-21-40-510



Схожі:




База даних захищена авторським правом ©lib.exdat.com
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації