Поиск по базе сайта:
Музична драматургія Урок 11. Із історії створення полонезу Оґінського icon

Музична драматургія Урок 11. Із історії створення полонезу Оґінського




Скачати 396.53 Kb.
НазваМузична драматургія Урок 11. Із історії створення полонезу Оґінського
Сторінка1/6
Дата конвертації14.11.2012
Розмір396.53 Kb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6
1. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/10_klas_Xud_kul'tura_muzyka/1 Muzyka_do_16_st.doc
2. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/10_klas_Xud_kul'tura_muzyka/2 Muzyka_17-18_st.doc
3. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/10_klas_Xud_kul'tura_muzyka/3 Muzyka_19_st.doc
4. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/10_klas_Xud_kul'tura_muzyka/4 Muzyka_20_st.doc
5. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/1_klas_Pourochne_planuvannja.doc
6. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/5_klas_Muz_mystectvo/5 klas_semestr_1_Metodyka.doc
7. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/5_klas_Muz_mystectvo/5 klas_semestr_2_Metodyka.doc
8. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/5_klas_Muz_mystectvo/Kalendarno-tematychne_ planuvannja.doc
9. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/5_klas_Muz_mystectvo/Nazvy_tem_urokiv.doc
10. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/6_klas_peredmova.doc
11. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/6_klas_semestr_1_Metodychni_dodatky.doc
12. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/6_klas_semestr_2_Metodychni_dodatky.doc
13. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/Kalendarno-tematychne_ planuvannja.doc
14. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/6_klas_Muz_mystectvo/Nazvy_tem_urokiv.doc
15. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/7_klas_Muz_mystectvo/Kalendarno-tematychne_ planuvannja.doc
16. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/7_klas_Muz_mystectvo/Uroky_11-17_za_Rostovs'kym.doc
17. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/9_klas_Xud_kul'tura_muzyka/Xud_kul'tura_Muzyka_urok-1.doc
18. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/9_klas_Xud_kul'tura_muzyka/Xud_kul'tura_Muzyka_urok-2.doc
19. /Dverij_-_Muzyka_v_shkoli/9_klas_Xud_kul'tura_muzyka/Xud_kul'tura_Muzyka_urok-3.doc
Урок №3 Розділ I. Художня культура України
Урок №6 Розділ ІІ. Художня культура ХVІІ хvііі ст. Тема : Думи та історичні пісні. Мистецтво кобзарів І лірників
Урок Розділ ІІІ. Художня культура України ХІХ ст. Тема : Народна музика: соціально та родинно-побутові пісні
Урок №13 Розділ І v. Художня культура України ХХ ст. Тема : Хорова музика, вокально-симфонічна І симфонічна музика
Вивчення музики в першому класі
Тема: музика І мистецтво слова
Тема: музика І мистецтво слова
Р. Дверій календарно-тематичне планування 5 клас
Музичне мистецтво. 5 клас музика та інші види мистецтва назви тем уроків у підручнику “Музичне мистецтво. 5”
Музичне мистецтво. 6 клас
Тема Музика і мистецтво слова Тема Музика і візуальні образи
Урок (Січень) Тема уроку
Р. Дверій календарно-тематичне планування 6 клас
Музичне мистецтво. 6 клас музика І духовний світ людини
7 клас. Палітра м узи чних образів
Музична драматургія Урок 11. Із історії створення полонезу Оґінського
Тема уроку
Тема уроку
Інформація про вплив музики на людину. Слухання фрагментів популярної музики та спів із ансамблем «Бітлз». Узагальнення, домашнє завдання. Вихід учнів із класу (музичний фон «Мрії» Р. Шумана або колаж 2)

Оксана Росяк, Роман Дверій


Вивчення музики у сьомому класі


Поурочно-методичні розробки

на тему: “Музична драматургія”


Пропоновані розробки укладено у відповідності до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Музика. 1-8 класи». – Київ: Шкільний світ. – 2001.

Базуються розробки на матеріалах навчального посібника «Музика. 7 клас». – Тернопіль: Богдан, 2004.


Львів 2005

II СЕМЕСТР

Тема. Музична драматургія


Урок 11. Із історії створення полонезу Оґінського
Слухання музики. М.Оґінський “Прощання з Батьківщиною”.

Спів. В.Кравчук “Не цурайся пісні” (с.58).
Очікувані результати:

  • учні розумітимуть причини появи полонезу “Прощання з Батьківщиною”;

  • застосовуватимуть інтонації першого такту полонезу для впізнавання на слух та співу малих секунд;

  • аналізуючи нотний запис, знаходитимуть зором м.2;

  • складатимуть із терцій та кварт повний мінорний тризвук;

  • знатимуть текст першого куплету пісні В.Кравчука;

  • оцінюватимуть якість сольфеджування мелодій.

Обладнання: Портрети М.Оґінського та Ф.Шопена; фортепіанні кла-віатури; посібники-зошити «Музика. 7 клас»; фонозапис полонезу (магнітофонна касета № 7г ), навчальні таблиці-плакати.


Дидактичні засоби досягнення навчальних цілей:

І. Актуалізація знань, мотивація навчальної діяльності.

Привітавшись із учнями співом музичного вітання, запитати, чи коли-небудь чули вислів: “Можна все на світі вибирати, сину, ви-брати не можна тільки Батьківщину”?

[Бажані відповіді: Це слова із пісні, яку я чув по радіо; Це заключні слова пісні “Виростеш ти, сину” ].

Пообіцявши розучити дану пісню на одному з наступних уро-ків, запропонувати учням пригадати твори, в яких оспівується наша Батьківщина.
[Бажані відповіді: Є багато прекрасних пісень про нашу Бать-ківщину, моя улюблена – “Чом, чом, земле моя”; Для мого батька та для мене найгарнішою, найріднішою піснею є наш Державний гимн, бо він передає почуття любові до України, гордості за її ми-нуле, впевненості за її щасливе майбутнє ].

Продовжуючи бесіду, пояснити учням, що не тільки ми – укра-їнці любимо свою Батьківщину. Кожен свідомий громадянин будь-якої держави завжди є націоналістом (у найкращому розуміння цьо-го слова!). Тобто поважає усі народи, але свій любить найдужче. Справжній громадянин завжди стає на захист свого народу, і, якщо треба, готовий віддати життя за свободу своєї Батьківщини.

Отаким справжнім, свідомим громадянином був польський композитор, граф Оґінський.

ІІ. Надання необхідної навчальної інформації.

Запросити на середину класу двох учнів ДМШ (дитячої му-зичної школи). Вони підготували на канікулах невеликі повідом-лення.

1-й учень. Пише на дошці Michał Kleofas Ogiński та разом з усіма учнями класу чітко вимовляє польською: Мíхал Клєóфас Оґíньскі.

[Батьки кількох семикласників працюють у Польщі, тож діти уміють відрізняти L мяке від Ł твердого, Ń мяке від N твердого тощо].


Розповідає: Оґінський народився містечку Ґузув поблизу Варшави у 1765 році. У 1794 році взяв участь у польському визвольному повс-танні під керівництвом Тадеуша Косцюшки. Після придушення по-встання російськими та пруськими військами Оґінський емігрує в Італію. Тут він пише оперу “Бонапарт у Каїрі” (1799); пише романси, фортепіанну музику (полонези, вальси, мазурки) та ін. Працював він і як літератор – написав книгу споминів “Мемуари про Польщу і по-ляків з 1788 по 1815”.

Помер Оґінський у Флоренції у 1833 році. Найвідомішим його твором (мелодії з якого може наспівати кожен поляк) є полонез “Прощання з Батьківщиною”.

Спробуймо просольфеджувати початок цього полонезу…

2-й учень. Перш ніж сольфеджувати треба пояснити що ж таке полонез. Пише на дошці слово Polonez і розповідає:

Полонез – це урочистий танець-крокування. Його музичний розмір ¾. Назва танцю походить від скорочення французького ви-слову danse polonaise, тобто польський танець. Самі ж поляки цей танець називають дещо інакше – полóнез (наголос у польських сло-вах, нагадаю, ставиться на передостанньому складі). Його народний прототип має назву ходзóни, тобто який ходиться.

З 16 століття полонез отримав розповсюдження як придворний танець у багатьох європейських країнах. Як інструментальну музич-ну п’єсу для слухання полонез зустрічаємо в сюїтах Баха та Генде-ля, у творах Моцарта, Бетговена, Вебера, Шуберта.

Чудові полонези для фортепіано писав Фридерік … (показує однокласникам портрет композитора) [… Шопен (підказують учні)].

Правильно! А зараз, друзі, пропоную послухати полонез “Прощання з Батьківщиною” польського композитора, державного діяча (сенатора), графа Оґінського. А вже потім, запам’ятавши осно-вний ритм та мелодії полонезу, спробуємо відтворити їх….

ІІІ. Слухання музики.

Заплющивши очі, учні уважно слухають фонозапис полонезу (магнітофонна касета № 7г ).

ІV. Запам’ятання почутої музики.

Звернутися до класу: Давайте-но ще раз послухаємо цей твір, із одночасним підспівуванням на піаніссімо знайомих фрагментів (- такою буде наша сьогоднішня розспівка).

Після повторного слухання запропонувати учням відтворити голосом ритм та мелодію середнього (маршового) епізоду

[атака тверда; звук прикритий, зібраний, строгий]:

Д дд д д р р | М мм м м ф ф | З зз з з ф ф | М мм м м р р |

Д дд д д с м | Ля

Запропонувати учням відтворити голосом початок полонезу [атака мяка; звук легкий, польотний]:

М рі м ф м | Д дс ля д | М м ля

Ще раз заспівати обидва фрагменти, дотримуючись відповід-них динамічних нюансів (Наростання динаміки – спад;

На одній гучності – стрімке наростання сили звуку).

Запропонувати учням заграти обидва фрагменти на німій клавіатурі фортепіано (маршовий епізод від ноти До, початкові так-ти полонезу від ноти Мі // див. нотні приклади).

V. Засвоєння тем музичної грамоти

(на основі аналізу нотного тексту полонезу Огінського).

Запитати: Як називаються інтервали між нотами першого так-ту Мі – Ре-дієз, Мі – Фа ? [Бажана відповідь: Малі секунди ];
  1   2   3   4   5   6




Схожі:




База даних захищена авторським правом ©lib.exdat.com
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації