Поиск по базе сайта:
Тестові завдання з курсу “Філософія релігії” !1 Вступ до філософії релігії. Особливості релігієпізнання icon

Тестові завдання з курсу “Філософія релігії” !1 Вступ до філософії релігії. Особливості релігієпізнання




Скачати 393.39 Kb.
НазваТестові завдання з курсу “Філософія релігії” !1 Вступ до філософії релігії. Особливості релігієпізнання
Сторінка1/2
Дата конвертації17.06.2013
Розмір393.39 Kb.
ТипДокументи
  1   2


Тестові завдання з курсу “Філософія релігії”


!1 Вступ до філософії релігії. Особливості релігієпізнання

№ 1,0,1,1,1,60

“Вірую, тому що абсурдно” – це кредо

- Фідеїзму

- Обскурантизму

- Богословського антиномізму

№ 2,0,1,1,1,60

Проблема співвідношення віри і розуму вирішується Т. Аквінським як

- Принцип їх гармонії

- Підпорядкування розуму вірі

- Принцип акривії та ікономії

№ 3,0,1,1,1,60

Аверроїзм виник на ґрунті

- Схоластики

- Томізму

- Перипатетизму

№ 4,0,1,1,1,60

Концептуалізм це вчення

- А. Кентерберійського

- П. Абеляра

- Т. Аквінського

№ 5,0,1,1,1,60

Пропедевтика богослов’я це

- Природна теологія

- Надприродна теологія

- Ісагогіка

№ 6,0,1,1,1,60

До “лінії Платона” належить

- Східний перипатентизм

- Калам

- Суфізм

№ 7,0,1,1,1,60

До “лінії Арістотеля” належить

- Ісихазм

- Аверроїзм

- Августинізм

№ 8,0,1,1,1,60

Мутазилізм, ханбалізм, ашарізм – це школи

- Каламу

- Хасидизму

- Кабалізму

№ 9,0,1,1,1,60

Августинізм походить від

- Гностицизму

- Ареопагітизму

- Неоплатонізму

№ 10,0,1,1,1,60

Сенсуалізм виник на ґрунті

- Агностицизму

- Емпіризму

- Соліпсизму

№ 11,0,1,1,1,60

Продовженням гілозоїзму є

- Пантеїзм

- Панентеїзм

- Тантризм

№ 12,0,1,1,1,60

“Природна релігія” близька

- Джайнізму

- Даосизму

- Деїзму

№ 13,0,1,1,1,60

До “окультних наук” належить

- Спіритизм

- Кабалізм

- Талмудизм

№ 14,0,1,1,1,60

Хто “батько і дядько християнства”?

- Петро і Павло

- Августин і Єронім

- Філон і Сенека

№ 15,0,1,1,1,60

Хто засновники схоластики?

- Боецій і Дамаскін

- Росцелін і Т. Аквінський

- А. Кентерберський і Т. Аквінський

№ 16,0,1,1,1,60

Хто визначив релігію як “другий модус Бога”?

- Іоан Златоуст

- Григорій Синаїт

- Григорій Палама

№ 17,0,1,1,1,60

Хто визначив релігію як “епіфеномен суспільної поведінки”?

- Дж. Сантаяна

- Б. Расел

- В. Джемс

№ 18,0,1,1,1,60

Для кого релігія не “зв'язок з Богом”, а “поновлення зв’язку з Богом”?

- П. Флоренського

- О. Меня

- К. Барта


!2 Релігія як об’єкт та предмет універсального вивчення

№ 19,0,2,1,1,60

Хто автор визначення релігії як “піднесення конечного до безконечного”?

- І. Кант

- Г. Гегель

- Ф. Шлейєрмахер

№ 20,0,2,1,1,60

Хто автор визначення релігії як “почуття і вподобання до безконечного”?

- І. Кант

- Г. Гегель

- Ф. Шлейєрмахер

№ 21,0,2,1,1,60

Для кого сутність релігії є “нумінозною”?

- І. Канта

- Д. Юма

- Р. Отто

№ 22,0,2,1,1,60

Для кого сутність релігії є “енігматичною”?

- І. Канта

- Д. Юма

- Р. Отто

№ 23,0,2,1,1,60

Хто визначив релігію як “misterium tremendum”?

- І. Кант

- Р. Отто

- Р. Декарт

№ 24,0,2,1,1,60

Автор визначення “власне”, безпосередньої, особистої релігії як “відношення до божественної реальності”

- М. Бердяєв

- С. Булгаков

- Ю. Кімелєв

№ 25,0,2,1,1,60

Для Б. Дейвіса філософія релігії – це

- Філософствування про релігію

- Філософствування про Бога

- Філософствування про релігію і Бога

№ 26,0,2,1,1,60

Хто дав першим оцінку релігії як “опіуму народу”?

- Ф.-М. Вольтер

- К. Маркс

- П.-С. Марешаль

№ 27,0,2,1,1,60

Хто автор “класичного атеїстичного” визначення релігії?

- В. Ленін

- Ф. Енгельс

- О. Бендер

№ 28,0,2,1,1,60

Представниками європейського класичного філософського теїзму є

- І. Кант, Г. Гегель, Ф. Шлейєрмахер

- Д. Декарт, Г. Лейбніц, Ф. Шелінг

- Дж. Берклі, Б. Паскаль, Х. Вольф

№ 29,0,2,1,1,60

Засновник філософського деїзму

- Р. Декарт

- Ф. Бекон

- Г. Чербері

№ 30,0,2,1,1,60

“Теорію страху” започаткував

- Ксенофан

- Демокріт

- Епікур

№ 31,0,2,1,1,60

“Страх породив богів” – це вислів

- Ксенофана

- Демокріта

- Епікура

№ 32,0,2,1,1,60

Вчення про Божественну Тріаду (Єдине, Логос, Псюхе) стосується

- Платона

- Неоплатоників

- Гностиків

№ 33,0,2,1,1,60

Пелагіанська єресь суперечила

- Августинізму

- Ісихазму

- Паулінізму

№ 34,0,2,1,1,60

Маніхейство вплинуло на віровчення

- Православ’я

- Католицизму

- Протестантизму

№ 35,0,2,1,1,60

Антихристиянську теорію “свідомого ошуканства” започаткував

- Ж.-Ж. Русо

- П. Гольбах

- Цельс

№ 36,0,2,1,1,60

Яка з цих індійських філософських шкіл не є ведичною?

- Міманса

- Вайшешика

- Локаята


!3 Філософія релігії як особливий тип філософствування

№ 37,0,3,1,1,60

Релігію в “чистому розумінні” намагався визначити

- Сократ

- Арістотель

- Платон

№ 38,0,3,1,1,60

Релігію як “обожнення корисних для людини речей” розумів

- Евгемер

- Протагор

- Продікт

№ 39,0,3,1,1,60

Хто засновник філософії махаяни?

- Ашвагхош

- Нагарджуна

- Бодхідхарма

№ 40,0,3,1,1,60

Пауль Тіліх є засновником

- “Ліберальної теології”

- “Секулярної теології”

- “Теології культури”

№ 41,0,3,1,1,60

Яка з цих шкіл започаткувала філософію хінаяни?

- Вайбхашика

- Йогачара

- Тхеравада

№ 42,0,3,1,1,60

Назва якої з цих філософських шкіл є для індійців синонімом слова “релігія”?

- Веданта

- Йога

- Мадх`ямака-шуньявада

№ 43,0,3,1,1,60

Агні-йога є різновидом

- Теософії

- Антропософії

- Ведичної йоги

№ 44,0,3,1,1,60

Упанішади є

- “Заключне слово Вед”

- “Кінець Вед”

- “Вступним словом Вед”

№ 45,0,3,1,1,60

Засновником чань-буддизму є

- Васубандху

- Д. Судзукі

- Бодхідхарма

№ 46,0,3,1,1,60

Д. Судзукі сприяв поширенню на Заході ідей

- Чань-буддизму

- Дзен-буддизму

- Нітірен-буддизму

№ 47,0,3,1,1,60

Давньогрецькою передфілософією є

- Орфізм

- Гілозоїзм

- Натурфілософія

№ 48,0,3,1,1,60

Який гностицизм став ранньохристиянською єресю?

- Язичницький

- Іудейський

- Християнський

№ 49,0,3,1,1,60

Хто засновник схоластичного номіналізму?

- Росцелін

- Р. Бекон

- П. Абеляр

№ 50,0,3,1,1,60

Хто є ідейними предтечами християнського монотеїзму у античному філософському богопізнанні?

- Ксенофан, Платон, Арітотель

- Філон і Сенека

- Плотін, Порфирій, Прокл, Юліан, Ямвліх

№ 51,0,3,1,1,60

Хто започаткував схоластичний реалізм?

- І. С. Еріугена

- А. Кентерберійський

- І. Д. Скот

№ 52,0,3,1,1,60

Хто засновник східного перипатетизму?

- Аль Кінді

- Аль Фарабі

- Ібн Сіна

№ 53,0,3,1,1,60

З ким вів ідейну боротьбу ісихазм Г. Синаїта та Г. Палами?

- Аверроїзмом В. Окама та І. Д. Скота

- Томізмом Т. Аквінського та “другою схоластикою” Ф. Суареса

- Раціоналізмом М. Псела та І. Італа

№ 54,0,3,1,1,60

Концепцію християнського гуманізму розробив

- М. Кузанський

- Дж. Бруно

- Е. Роттердамський


!4 Богословсько-теологічні джерела релігійної філософії

№ 55,0,4,1,1,60

Панентеїзм характерний для вчення

- Л. Вали

- Р. Бекона

- М. Кузанського

№ 56,0,4,1,1,60

Пантеїстичний монізм – це вчення

- Б. Спінози

- Ф. Бекона

- Дж. Бруно

№ 57,0,4,1,1,60

Пантеїзм характерний для

- П. Помпонацци

- Ф. Бекона

- Дж. Бруно

№ 58,0,4,1,1,60

Вчення про Єдине Ксенофана, Платона, Арістотеля характерне також для

- Плетона (Плифона)

- Дж. Бруно

- Б. Паскаля

№ 59,0,4,1,1,60

Дуалізм і деїзм – це складові

- Зороастризму Заратуштри

- Маніхейства Мані

- Теорії “вроджених ідей” Р. Декарта

№ 60,0,4,1,1,60

Ідейний предтеча європейської філософської релігії

- Платон

- Августин

- Р. Декарт

№ 61,0,4,1,1,60

Засновник європейської філософської релігії

- Р. Декарт

- Б. Спіноза

- Г. Гегель

№ 62,0,4,1,1,60

Агностицизм у філософії релігії притаманний

- Г. Лейбніцу

- Д. Юму

- Дж. Берклі

№ 63,0,4,1,1,60

У чиїй філософії релігії виявляє себе соліпсизм?

- Й. Фіхте

- І. Канта

- Ф. Шелінга

№ 64,0,4,1,1,60

Хто пояснює релігію з позиції суб’єктивного ідеалізму?

- І. Кант

- Ф. Шлейєрмахер

- Й. Гербарт

№ 65,0,4,1,1,60

Хто продовжив розвиток античної “теорії страху” та антропологічного атеїзму?

- Б. Расел

- А. Бебель

- Л. Фейєрбах

№ 66,0,4,1,1,60

У кого з цих філософів об’єктивний ідеалізм “трансцендентальний”?

- У І. Канта

- У Г. Гегеля

- Ф. Шелінга

№ 67,0,4,1,1,60

Атеїстичний екзистенціалізм характерний для

- К. Ясперса, Г. Марселя

- К. Барта, М. Гайдегера

- А. Камю, Ж.-П. Сартра

№ 68,0,4,1,1,60

“Богошукацтво” стосується екзистенціалізму

- С. К`єркегора

- П. Тіліха

- М. Бердяєва

№ 69,0,4,1,1,60

Засновник “метафізики всеєдності”

- Л. Шестов

- В. Соловйов

- С. Булгаков

№ 70,0,4,1,1,60

У поясненні релігії Г. Спенсер спирався на

- Волюнтаризм А. Шопенгауера

- Позитивізм О. Конта

- Інтуїтивізм А. Бергсона

№ 71,0,4,1,1,60

Інтегральна йога є складовою

- Агні-йоги О. Реріх

- Вчення А. Гхоша

- Йоги Патанджалі

№ 72,0,4,1,1,60

Хто з послідовників теософії О. Блаватської є засновником антропософії?

- М. Реріх

- О. Реріх

- Р. Штайнер


!5 Філософська теологія у конфесійному релігієзнавстві

№ 73,0,5,1,1,60

Філософії “мови релігії” не стосується

- Принцип верифікації

- Школа “морфології святості”

- “Виклик Флю”

№ 74,0,5,1,1,60

“Лінгвістичний поворот” у філософії релігії відбувся у

- Неопозитивізмі

- Постпозитивізмі

- Позитивізмі

№ 75,0,5,1,1,60

Феноменологія релігії розроблялася

- Раннім Л. Вітгенштайном

- Віденським гуртком

- М. Шелером

№ 76,0,5,1,1,60

Школи “морфології святості” у філософії не стосується

- Теорія психоаналізу З. Фройда

- Теорія психоаналізу К.-Г. Юнга

- Феноменологія М. Еліаде

№ 77,0,5,1,1,60

Хто не використовував феноменологічний підхід до філософії релігії?

- Ш. де ла Соссе

- Г. ван дер Леув

- А. Гелен

№ 78,0,5,1,1,60

Хто спирався у філософії релігії не на філософську антропологію, а структуралізм?

- М. Шелер

- К. Леві-Строс

- Г. Плеснер

№ 79,0,5,1,1,60

Хто розробляв “філософію процесу” в англійському неореалізмі?

- С. Александер

- А. Уайтхед

- Б. Расел

№ 80,0,5,1,1,60

Які головні форми філософії релігії?

- “Філософствування про релігію”, “філософствування про Бога”

- Філософське релігієзнавство, філософська теологія

- Релігійна філософія, атеїзм (вільнодумство)

№ 81,0,5,1,1,60

Хто представник критичного реалізму у філософії релігії?

- Ч. Хартшорн

- Дж. Сантаяна

- Дж. Дьюї

№ 82,0,5,1,1,60

Функціоналізм і прагматизм у поясненні релігії притаманні

- В. Джемсу

- Б. Малиновському

- М. Веберу

№ 83,0,5,1,1,60

Предметом метафізики релігії є насамперед

- Раціональні докази Бога

- Концепції релігії

- Ірраціональні докази Бога

№ 84,0,5,1,1,60

Гносеологія релігії, насамперед, осмислює

- Когнітивний зміст релігії

- Мотивацію релігійної діяльності

- Докази Бога

№ 85,0,5,1,1,60

Праксеологія релігії стосується

- Мотивації релігійної діяльності

- Когнітивного змісту релігії

- Ідеаційної основи релігії

№ 86,0,5,1,1,60

Онтологія релігії – це

- Синонім метафізики релігії

- Складова метафізики релігії

- Відмінна від метафізики дисципліна філософії релігії

№ 87,0,5,1,1,60

“Філософія серця” П. Юркевича спирається на

- Платонізм

- Кордоцентризм Г. Сковороди

- Християнізований неоплатонізм

№ 88,0,5,1,1,60

Августинізм – це

- Християнізований неоплатонізм

- Християнський кордоцентризм

- Християнізований платонізм

№ 89,0,5,1,1,60

Кордоцентризм Г. Сковороди найбільше виявляє себе у

- Вченні про “три світи”

- Вченні про “внутрішню людину”

- В ідеї “сродної праці”

№ 90,0,5,1,1,60

Вчення М. Костомарова про “людину серця” найбільше близьке

- “Філософії серця” П. Юркевича

- Християнському кордоцентризму

- Вченню Г. Сковороди про “внутрішню людину”


!6 Філософія релігії як складова академічного релігієзнавства

№ 91,0,6,1,1,60

Яке вчення не вплинуло на філософію Київської Русі?

- Ісихазм

- Неоплатонізм

- Ареопагітизм

№ 92,0,6,1,1,60

Схоластика, неосхоластика, пантеїзм, деїзм, вольфіанство це складові філософської традиції

- Києво-Могилянської академії

- Київської духової академії

- Харківського та Київського університетів

№ 93,0,6,1,1,60

Засновником української духовно-академічної філософії є

- Т. Прокопович

- Й. Кононович-Горбацький

- Ст. Яворський

№ 94,0,6,1,1,60

Останнім представником схоластики у Києво-Могилянській академії був

- Г. Кониський

- І. Гізель

- Л. Баранович

№ 95,0,6,1,1,60

Який з цих творів стосується української полемічної літератури?

- “Слово про Закон і Благодать” (Іларіон)

- “Слово, або Моління” (Д. Заточник)

- “Палінодія” (З. Копистенський)

№ 96,0,6,1,1,60

Який з цих українських полемістів став прихильником томізму?

- Г. Смотрицький

- М. Смотрицький

- К. Сакович

№ 97,0,6,1,1,60

Репрезентантами Київської школи “академічної філософії” були

- І. Гізель та Й. Кононович-Горбацький

- О. Новицький та С. Гогоцький

- Т. Прокопович та Г. Кониський

№ 98,0,6,1,1,60

І. Франко був прихильником

- Ідеалізму

- Матеріалізму

- Позитивізму

№ 99,0,6,1,1,60

Рецепція кантіанства в Україні почалась з

- “Сковородинства” Г. Сковороди

- Філософствування І. Борисова в Київській духовій академії

- Просвітницької філософії П. Лодія

№ 100,0,6,1,1,60

Гегельянство з шелінгіанством поєднував у своїй філософії

- П. Юркевич

- О. Новицький

- С. Гогоцький

№ 101,0,6,1,1,60

Учнем П. Юркевича був

- В. Соловйов

- М. Бердяєв

- Л. Шестов

№ 102,0,6,1,1,60

Філософію “нової релігійної свідомості” в Україні репрезентували

- В. Зеньковський та Г. Флоровський

- С. Булгаков та П. Флоренський

- Л. Шестов та М. Бердяєв

№ 103,0,6,1,1,60

Хто був засновником лінгвістичного релігієзнавства в Україні?

- О. Потебня

- І. Франко

- І. Огієнко (Іларіон)

№ 104,0,6,1,1,60

Українському романтизму у філософії найбільш близьким було

- Гегельянство

- Шелінгіанство

- Екзистенціалізм

№ 105,0,6,1,1,60

Сучасні напрями католицької філософії

- Неотомізм, неоавгустинізм, тейярдизм

- Неосхоластика, неотомізм, неоавгустинізм

- Суарезианізм, неотомізм, тейярдизм

№ 106,0,6,1,1,60

Історичні форми філософської теології протестантизму

- Ортодоксія, “ліберальна теологія”, пієтизм, нова “секулярна теологія”

- Ортодоксія, неосхоластика, “ліберальна теологія”, квієтизм, неоортодоксія, нова “секулярна теологія”

- Ортодоксія, неосхоластика, “ліберальна теологія”, неоортодоксія, нова “секулярна теологія”

№ 107,0,6,1,1,60

Філософія релігії це передусім аксіологія релігії для

- О. Кульчицького

- Дм. Чижевського

- І. Франка

№ 108,0,6,1,1,60

У підґрунті релігійно-філософських концепцій А. Шептицького та Й. Сліпого

- Схоластика

- Томізм

- Неотомізм

№ 109,0,6,1,1,60

Яка етимологія поняття "релігія"?

- Походить з латинської мови, від слів "геligіо", "1igо", "religo", "religare"

- Походить з грецької мови, від слів "геligіо", "religare", "religia"

- Походить з італійської мови, від слів "геligіо", "religare", "religia"

№ 110,0,6,1,1,60

Які основні форми релігієзнавства?

- Церковне, богословське і світське, академічне

- Богословське, релігійно-філософське і філософське, конкретно-наукове

- Конфесійне, богословське і релігійно-філософське та неконфесійне, академічне, філософське і конкретно-наукове

№ 111,0,6,1,1,60

Яке визначення об'єкту академічного релігієзнавства?

- Це – безпосередня, особистісна, "власне" релігія (в "чистому розумінні")

- Це – такий внутрішній, духовний стан людини, в якому вона усвідомлює існування чогось вищого, надлюдського, і який виступає для неї засобом "зв'язку з цим сакральним (священним), надприродним, Богом", входження у Його світ і пізнання Його

- Це – релігійна свідомість

№ 112,0,6,1,1,60

Яке визначення об'єкту богословсько-теологічного релігієзнавства?

- Це – надприродний об'єкт (об'єкти) релігійної віри, релігійної свідомості

- Це – Бог (боги)

- Це – релігійна віра, релігійна свідомість

№ 113,0,6,1,1,60

Яке визначення предмету академічного релігієзнавства? Що є предметом вивчення в академічному релігієзнавстві?

- Це – "релігія як така", в цілому, в усіх її властивостях (атрибутах), ознаках і проявах (феноменах), в усій її функціональності та історії

- Це – "релігія як така", теорія та історія релігії, теорія та історія вільнодумства і атеїзму, проблема свободи совісті

- Це – з'ясування природи, сутності, структури та змісту релігії, закономірностей її виникнення та еволюції, особливостей функціонування, дослідження загальної історії релігії та окремих релігій, релігійних напрямів і систем, вивчення особливостей їх віровчення, обрядовості та церковної (конфесійної) організації

№ 114,0,6,1,1,60

Яке визначення предмету богословсько-теологічного релігієзнавства?

- Це – богопізнання, система віровчення конкретної релігії, релігійної конфесії

- Це – система богослов'я конкретної релігійної конфесії

- Це – захист (апологія) віровчення й обґрунтування богослов'я, конкретної релігійної конфесії

№ 115,0,6,1,1,60

Які складові дисциплінарної структури академічного релігієзнавства?

- Теорія та історія релігії

- Теоретичне релігієзнавство (філософія, психологія, соціологія, феноменологія релігії, біблієзнавство, герменевтичне релігієзнавство тощо) та історичне релігієзнавство (компаративне релігієзнавство, історія, загальне релігієзнавство, демографія релігій, географія релігій тощо)

- Теоретичне релігієзнавство (філософія, психологія, соціологія, феноменологія релігії тощо), історичне релігієзнавство (історія релігії, географія релігій, демографія релігій тощо), загальне релігієзнавство, компаративне релігієзнавство, біблієзнавство тощо

№ 116,0,6,1,1,60

Що вивчає філософія релігії"? Яка її принципова концептуальна відмінність від релігійної філософії?

- Сутність і природу релігії, її гносеологічні та соціальні "корені" тощо. Позаконфесійність філософії релігії на відміну від конфесійності релігійної філософії

- Природу, сутність і зміст релігії, особливості функціонування релігійної свідомості (гносеологічні "корені") та всього релігійного комплексу (соціальні "корені"), ідеаційну основу та "мову" релігії тощо. Філософія релігії виходить з певних філософських принципів, а релігійна філософія - з догматів віровчення конкретної конфесії

- Онтологічні, гносеологічні (когнітивні), праксеологічні, аксіологічні, антропологічні, мовні чинники релігії тощо. Філософія релігії – це підхід "із-зовні", релігійна філософія – "з – середини"

№ 117,0,6,1,1,60

Що вивчає соціологія релігії?

- Вплив суспільства на релігію і релігії на суспільство (соціальні "корені" релігії")

- Релігію як соціальний організм, її місце у суспільному житті, зв'язки з суспільством (соціальні "корені" релігії)

- Релігію в її історії, соціальних зв'язках із суспільством (соціальні "корені" релігії)

№ 118,0,6,1,1,60

Що вивчає психологія релігії?

- Психіку віруючої людини (психологічні "корені" релігії)

- Релігійні почуття, настрої, емоції, переживання (психологічні "корені" релігії)

- Психологічний "механізм" формування та функціонування релігійних вірувань (психологічні "корені" релігії) в людській свідомості

№ 119,0,6,1,1,60

Що вивчають історія релігії, географія релігій, герменевтика, лінгвістичне релігієзнавство?

- Історію виникнення, типи еволюції та історичні форми релігії, історію окремих релігійних систем. Географічне поширення окремих релігій світу. Зміст стародавніх релігійних текстів. "Мову релігії"" та її когнітивний зміст

- Історію еволюції релігії загалом та окремих релігій зокрема. Географічний простір функціонування релігій світу. Релігійну літературу. Когнітивність релігійної мови

- Історію виникнення та еволюції релігійного відображення світу. Географію поширення релігії. Св. Письмо релігій світу. Мови, на яких спілкуються віруючі різних народів світу

№ 120,0,6,1,1,60

Що таке компаративне релігієзнавство? Хто і коли його заснував?

- Комплексне релігієзнавство, що вивчає закономірності виникнення та особливості еволюції релігії в цілому. Е.Тайлор у 1878 р.

- Порівняльне релігієзнавство. Ф.-М. Мюллер у 1867 р.

- Релігієзнавство, яке вивчає релігію за допомогою порівняльної міфології. Дж. Фрезер у 1890 р.

№ 121,0,6,1,1,60

Які є концепції природи (походження) і сутності (характеру) релігії?

- Міфологічна (астральна, солярна), анімістична, аніматична, преанімізму, магічна, тотемістична, пралогічного мислення, фетишизму, прамонотеїзму

- Богословсько-теологічні, філософські (об'єктивно-ідеалістичні, суб’єктивно-ідеалістичні, ідеалістично- та матеріалістично-натуралістичні, матеріалістичні, марксистські, атеїстичні), натуралістично-біологізаторські (біологічні), психологічні, соціологічні, функціональні

- Богословсько-теологічні (прамонотеїзму), лінгвістичні (міфологічні, натурміфологічні, астральні, солярні), антропологічні (анімістичні, преанімізму-аніматизму, магічні, пралогічного мислення, тотемістичні, фетишизму)

№ 122,0,6,1,1,60

Які є теорії виникнення релігії?

- Традиціоналістична богословська (біблійна версія), теїстична, академічний теїзм (духовно-академічна, специфічно-православна), ідеалістичні, натуралістичні, матеріалістичні, атеїстичні, психологічні, соціологічні

- Богословсько-теологічні, об'єктивно- і суб'єктивно-ідеалістичні, натуралістично-матеріалістичні, марксистська, психологічні, соціологічні, функціональні

- Лінгвістичні (міфологічні, натурміфологічні, астральні, солярні), антропологічні (анімістична, преанімізму-аніматизму, магічні, пралогічного мислення, ману, фетишизму), соціологічно-тотемістична, богословська (прамонотеїзму)

№ 123,0,6,1,1,60

Яке визначення поняття "власне релігії"?

- Це – відношення до божественної реальності, яка розуміється як Бог чи якось інакше; такий внутрішній стан віруючої людини, в якому вона усвідомлює існування чогось вищого, надлюдського, і який виступає для неї засобом “зв'язку з цим трансцендентним (надприродним), сакральним (священним), божественним - Богом (богами)”, входження в Його світ і пізнання Його

- Це – безпосередня, особиста релігія в "чистому розумінні"

- Це – релігійна свідомість (релігійне відношення до світу - відображальне, виповнювальне, вірувальне, а також особистий духовний досвід)

№ 124,0,6,1,1,60

Яке визначення поняття "релігії як такої"?

- Це – сукупність всіх релігій і вірувань світу

- Це – особливий вид духовно-практичного відображення й освоєння світу, який є комплексом (системою), що охоплює різноманітні знання, уявлення, погляди, пов'язані з ними почуття, емоції, переживання, сукупність ритуальних (обрядових) дій та існування об'єднань віруючих – мирян і духовенства (релігійних організацій), обумовлених релігійною вірою (вірою у надприродне – надприродний світ, явища, сили та істоти і серед них найвищу – Бога)

- Це – релігія в цілому, в усіх своїх властивостях (атрибутах), ознаках та проявах (феноменах), в усій своїй функціональності та історії)

№ 125,0,6,1,1,60

Які основні елементи внутрішньої структури релігії?

- Релігійні уявлення (знання, погляди) та почуття (настрої, емоції), релігійне відношення до світу (відображальне, виповнювальне, вірувальне), особистий духовний досвід

- Релігійна віра (віра в Бога, богів), релігійні знання, уявлення, погляди та почуття, емоції, настрої, переживання

- Релігійна віра, містичний досвід, ідеаційна основа релігії (догмати конкретного віровчення), релігійні погляди та почуття, особисте ставлення до об'єкту віри

№ 126,0,6,1,1,60

Які основні елементи зовнішньої структури релігії?

- Релігійна свідомість, релігійне віровчення, релігійні знання та почуття, релігійний культ (обрядовість), релігійні організації (інституції)

- Релігійні погляди (знання, уявлення) та почуття (емоції, настрої, переживання), богослов'я (теологія), релігійна діяльність (культова, позакультова), релігійні відносини (культові, позакультові), релігійні організації (інституції)

- Релігійна свідомість, релігійна діяльність (культова, позакультова), релігійні відносини (культові, позакультові), релігійні організації (інституції)

№ 127,0,6,1,1,60

З чого складається релігійна свідомість?

- З релігійних знань (поглядів, уявлень) та почуттів (настроїв, емоцій, переживань), релігійного відношення до світу (відображального, виповнювального, вірувального), особистого духовного досвіду

- З релігійних знань (поглядів, уявлень) та почуттів (настроїв, емоцій, переживань), релігійної віри (віри в Бога), містичного досвіду, системи положень (догматів) конкретного віровчення - ідеаційної основи релігії, буденної релігійної свідомості

- З релігійних знань та почуттів, релігійної віри, містичного досвіду, ідеаційної основи релігії, релігійної ідеології

№ 128,0,6,1,1,60

Які рівні релігійної свідомості?

- Нижчий і вищий

- Буденна релігійна свідомість (релігійна психологія) і концептуальний (теоретичний) рівень – релігійна ідеологія

- Нижчий рівень повсякденної релігійної свідомості і вищий рівень богослов'я (теології)

№ 129,0,6,1,1,60

Що таке релігійний культ?

- Це – релігійна обрядовість

- Це – певна сукупність релігійних обрядів і ритуалів, обумовлених і пов'язаних з певною системою релігійного віровчення

- Це – певна система релігійних обрядів і ритуалів, що складають культ поклоніння певному божеству (божествам)

№ 130,0,6,1,1,60

Що є "власним змістом" релігії?

- Це – зміст релігійної свідомості, релігійного відображення світу

- Це – створення в процесі релігійного відображення світу образів надприродного з фактів (даних) реальної дійсності і виповнення цим невільних буттєвих станів віруючої людини

- Це – власний виповнювальний зміст релігійної свідомості, релігійного відношення до світу, релігійної віри

№ 131,0,6,1,1,60

Що таке релігійна конфесія?

- Це – певна релігійна система та спільнота її послідовників – конкретні релігії чи їх напрями (течії) у сукупності їх послідовників, а також конкретні релігійні організації (церкви, секти, деномінації)

- Конфесія – це, наприклад, християнство (християнська конфесія, релігійна конфесія християн) чи його напрями, наприклад, православ'я (православна конфесія, конфесія православних), католицизм (конфесія католицизму, віруючих-католиків), а також конфесія - це, наприклад, Римо-Католицька Церква чи УПЦ Київського патриархату, УПЦ Московського патриархату тощо

- Це позначення певної сукупності та організації послідовників конкретної релігійної системи

№ 132,0,6,1,1,60

Що таке загальний зміст релігії?

- Це – сукупність змісту всіх релігій світу

- Це – історія релігії

- Це – все, що виступає засобом "зв'язку з Богом": релігійна віра, релігійний культ (обрядовість) тощо

№ 133,0,6,1,1,60

Які основні типи релігійних організацій (інституцій)?

- Церква, монастир, деномінація, секта, релігійна громада (община віруючих), духовний навчальний заклад

- Церква, секта, деномінація

- Церква, деномінація, релігійна громада

№ 134,0,6,1,1,60

Які основні типи релігії?

- Політеїзм, генотеїзм, монотеїзм, первісна релігія, язичництво, антропоморфізм, зооморфізм, "мертві релігії", розвинуті релігії, локальні релігії, світові релігії, чуттєво-надчуттєвий, демоністичний та теїстичний типи релігії, поганство

- Чуттєво-надчуттєвий, демоністичний та теїстичний типи релігії, політеїзм, монотеїзм, генотеїзм, язичництво, "мертві релігії", історичні релігії, архаїчні і розвинуті релігії, локальні і світові релігії, зооморфізм, антропоморфізм

- Чуттєво-надчуттєвий, демоністичний та теїстичний типи релігії, політеїзм, генотеїзм, монотеїзм, зооморфізм, антропоморфізм, міфологія, магія, анімізм, фетишизм, тотемізм, аніматизм, зоолатрія, анімалізм

№ 135,0,6,1,1,60

Що таке політеїзм, генотеїзм, монотеїзм?

- Багато богів. Один з них – верховний. Один Бог

- Багатобожжя, Декількабожжя, Єдинобожжя

- Багатобожжя. Декілька головних, один з них верховний, з числа інших богів. Єдинобожжя

№ 136,0,6,1,1,60

Які історичні форми релігії?

- Релігія первісного суспільства (первісні та ранні форми релігії, родоплемінні культи, племінні релігії). Етнічні (ранні та пізні) релігії і сучасні національно-державні релігії. Світові релігії. Релігійний модернізм (НРТ)

- Первісна релігія (родо-племінні культи). Етнічні і національно-державні релігії. Світові релігії. Неорелігії світу

- Первісна релігія (ранні форми релігії, родо-племінні культи). Етнічні (ранні та пізні) релігії і сучасні національно-державні релігії. Світові релігії. Релігійний модернізм (нетрадиційні релігійні культи)

№ 137,0,6,1,1,60

Які соціальні функції релігії?

- Компенсаторна, ідеологічна, світоглядна, інтегративна, комунікативна, регулятивна, культуроформуюча, філантропічна, пізнавальна

- Життєвої підтримки (ілюзорно-компенсаторна, лікувально-терапевтична, втішальна), ідеологічна, світоглядна, регулятивна (моральна), освітня, пізнавальна, культуроформуюча, етноформуюча, інтегративна, комунікативна, богослужебна

- Життєвої підтримки (компенсуюча, лікувально-терапевтична, втішальна), ідеологічна, світоглядна, пізнавальна (освітня), регулятивна (моральна), культуроформуюча, етноформуюча, комунікативна, інтегративна, дезінтегративна

№ 138,0,6,1,1,60

Які соціальні функції релігійних організацій?

- Філантропічна, місіонерська, політична, інтегративна, етноформуюча, оцінно-нормативна

- Богослужебна, місіонерська, ідеологічна, світоглядна, культуроформуюча, господарська, пізнавальна, регулятивна, етноформуюча

- Богослужебна, місіонерська, регулятивна, ідеологічна, філантропічна, освітня, культуроформуюча, господарська

№ 139,0,6,1,1,60

Які різновиди (варіанти) богословсько-теологічної концепції релігії та хто їх представники?

- Біблійна концепція (Августин, Єронім, Тома Аквінський). Теїстична (Лейбніца, Декарта, Гербарта, Фіхте, Шелінга, Якобі). Академічний, специфічно-православний теїзм (Голубського та Платонова-Кудрявцева)

- Традиціоналістична, або біблієстична версія (Платон, Августин, Т.Аквінський). Теїстична (Декарта, Лейбніца, Гердера, Фіхте, Шелінга, Гегеля). Специфічно-академічна, духовно-православна (Голубинського і Кудрявцева-Платонова)

- Традиціоналістична, або біблійна версія (Платон, Августин, Т. Аквінський). Теїстична (Декарта, Лейбніца, Гербарта, Фіхте, Шелінга, Якобі). Академічний теїзм, або специфічно-православна, духовно-академічна (Голубинського і Кудрявцева-Платонова)

№ 140,0,6,1,1,60

Яке класичне об'єктивно-ідеалістичне визначення релігії?

- Це – "поновлення зв'язку з Богом, втраченого після першого гріхопадіння" (О.Мень)

- Це – "піднесення конечного до безконечного" (Г.Гегель)

- Це – "зустріч зі святим" (Р.Отто)

№ 141,0,6,1,1,60

Яке суб'єктивно-ідеалістичне визначення релігії?

- Це – "другий модус Бога" (Г.Палама)

- Це – "почуття і вподобання до безконечного" (Ф.Шлейєрмахер)

- Це – процес поєднання Божого Одкровення і релігійної віри (К.Барт, Р.Бультман)

№ 142,0,6,1,1,60

Яке визначення сутності релігії в дусі агностицизму?

- Її сутність "нумінозна" (Р.Отто)

- Її сутність "енігматична" (Д.Юм, І.Кант)

- Її сутність "misterium tremendum" (Р.Отто)

№ 143,0,6,1,1,60

Які раціональні та ірраціональні докази буття Бога?

- Космологічно-каузальні Т.Аквінського, онтологічні Р.Декарта і Платона та телеологічний І.Канта. Моральний Г.Гегеля та докази на підставі віри К.Барта, Р.Бультмана, Р.Отго, Е.Бруннера

- Космологічно-каузальні Т.Аквінського, онтологічні А.Кентерберійського та Р.Декарта, телеологічний Платона та моральний І.Канта. Докази на підставі віри К.Барта, Р.Бультмана, Р.Отто, Е.Бруннера

- Космологічно-каузальні Т.Аквінського, онтологічні А.Кентерберійського та Р.Декарта, телеологічний Гербарта. Моральний І.Канта та докази на підставі віри К.Барта, Р.Бультмана, Р.Отто, Е. Бруннера

№ 144,0,6,1,1,60

Хто перші автори вислову "страх породив Богів" та опійної оцінки релігії ("релігія – опіум народу")?

- Епікур та П.Марешаль

- Тит Лукрецій Кар та К.Маркс

- Л. Фейєрбах та О.Бендер

№ 145,0,6,1,1,60

Які натуралістичні концепції земних витоків релігії та хто їх представники?

- Стихійний античний атеїзм Ксенофана, Анаксагора та Антифонта, "теорія страху" Демокріта, Епікура, Тита Лукреція Кара, софістична Продікта, політико-державна Критія і Полібія, евгемеризм, антропологічний атеїзм Л.Фейєрбаха

- Стихійний атеїзм Ксенофана, Анаксагора та Арістотеля, "теорія страху" Демокріта, Епікура та Лукреція Кара, політико-державна Критія, Полібія та французьких просвітників, теорія свідомого ошуканства Цельса, "природна релігія" Г.Лейбніца та І.Ньютона, евгемеризм

- Теорія свідомого ошуканства (обману) Лукіана із Самосати та Цельса, "природна релігія" Ф.Шлейєрмахера

№ 146,0,6,1,1,60

Хто автор марксистської опійної оцінки релігії, а хто – класичного атеїстичного визначення релігії?

- В.Ленін та К.Маркс

- К.Маркс та В.Ленін

- К. Маркс та Ф.Енгельс

№ 147,0,6,1,1,60

Де викладається натуралістично-біологізаторська (біологічна) концепція релігії?

- В теорії "культурних архетипів" К.-Г.Юнга

- У фрейдизмі З.Фройда

- У неофрейдизмі Е.Фромма

№ 148,0,6,1,1,60

Хто представники психологічної концепції релігії в теорії психоаналізу, а хто –у прагматизмі та функціоналізмі?

- З.Фройд, К.-Г.Юнг, В.Вундт, В.Джемс та Е.Фромм, Г.Оллпорт, Д.Дь'юї

- З.Фройд, В.Джемс, Г.Оллпорт, В.Вундт та К.-Г.Юнг, Е.Фромм, Д.Дь'юї

- З.Фройд, Е.Фромм, К.-Г.Юнг та В.Джемс, Г.Оллпорт, Д.Дь'юї

№ 149,0,6,1,1,60

Хто автор таких визначень релігії в її соціологічній концепції, як "пралогічного мислення", "колективних уявлень, що раціонально пояснюють сенс людського існування", "колективних уявлень, що інтегрують людей у спільноту (соціум, суспільство)"?

- Леві-Брюль, М.Вебер, Е.Дюркгейм

- Р.Маррет, Е.Дюркгейм, Дж.Леббок

- В.Богораз, Е.Дюркгейм, М.Вебер

№ 150,0,6,1,1,60

Хто автор функціональної концепції релігії?

- К.Леві-Строс

- Б.Малиновський

- В.Джемс

№ 151,0,6,1,1,60

Хто представники анімістичної концепції релігії і які концепції преанімізму?

- Тайлор та Дж.Фрезер. Натурміфологічні (астральні, солярні), аніматизму, магічна, тотемістична, фетишизму, прамонотеїзму

- Е.Тайлор та Г.Спенсер. Аніматизму, ману, пралогічного мислення, магічна, тотемістична, фетишизму

- Е.Тайлор та Г.Спенсер. Натурміфологічні, ману, пралогічного мислення, магічна, тотемістична, фетишизму, прамонотеїзму

  1   2



Схожі:




База даних захищена авторським правом ©lib.exdat.com
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації