Поиск по базе сайта:
Лабораторна робота №4 тема: Програмування відеоадаптера та текстової відеопам’яті комп’ютера у реальному режимі адресації icon

Лабораторна робота №4 тема: Програмування відеоадаптера та текстової відеопам’яті комп’ютера у реальному режимі адресації




Скачати 47.97 Kb.
НазваЛабораторна робота №4 тема: Програмування відеоадаптера та текстової відеопам’яті комп’ютера у реальному режимі адресації
Дата конвертації25.10.2014
Розмір47.97 Kb.
ТипЛабораторна робота

Архітектура комп’ютера www.aeom.ho.ua

Лабораторна робота № 4

ТЕМА: Програмування відеоадаптера та текстової відеопам’яті комп’ютера у реальному режимі адресації

МЕТА: Набути навичок програмування відеоадаптера у текстовому режимі, текстової відеопам’яті та керування курсором у реальному режимі адресації.

Короткі теоретичні відомості

Для роботи з відеоадаптером в BIOS відведено три функції переривання 10h. Функція 00h призначена для встановлення режима дисплея (для виклику: AH = 00h, AL = номер режима); функція 05h – вибір активної дисплейної сторінки (для виклику: AH = 05h, AL = номер відеосторінки); функція 0Fh – визначення стану відеосистеми (для виклику: AH = 0Fh; повертає: AH = кількість символьних стовбців, AL = номер режима, BH = номер активної відеосторінки).



Для керування курсором в BIOS відведено наступні функції переривання 10h: 01h – встановлення конфігурації курсора; 02h – встановлення позиції курсора; 03h – отримання інформації про позицію та розмір курсора.

Для читання символа та його атрибута у поточній позиції курсора відведено функцію 08h переривання BIOS 10h.
ЗАВДАННЯ

Розробити та відлагодити програму, яка:

  • змінює форму курсора в текстовому режимі роботи відеоадаптера;

  • виводить інформацію про стан курсора для кожної відеосторінки;

  • шляхом програмування текстової відеопам’яті у реальному режимі адресації виводить на активну відеосторінку рядок символів (прізвище та ініціали) з атрибутами, відповідно до варіанта (таблиця 4.1);


Таблиця 4.1

Номер варіанта

Атрибут

Колір символа

Колір фону



жовтий

синій



фіолетовий

жовтий



жовтий

блакитний



зелений

жовтий



фіолетовий

сірий



синій

блакитний



коричневий

білий



зелений

рожевий



фіолетовий

синій



білий

жовтий



синій

зелений



коричневий

жовтий



зелений

блакитний



фіолетовий

яскраво-білий



білий

сірий



чорний

салатовий



синій

білий



чорний

білий



синій

рожевий



червоний

синій



фіолетовий

жовтий



червоний

рожевий



білий

блакитний



синій

червоний



коричневий

сірий



  • виводить на екран інформацію про вказане користувачем знакомісце: символ, його код (hex), атрибут символа: колір, фон (прописом). Наприклад, 2 10  Символ “1”, код 31h, колір білий, фон чорний.



^
ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ




  1. Яка базова адреса текстової відеопам’яті?

  2. Скілький відеосторінок має текстова відеопам’ять?

  3. Яку інформацію зберігає дескриптор сегменту?

  4. Який об’єм (розмір) відеосторінки текстової відеопам’яті?

  5. Що таке таблиця глобальних дескрипторів?

  6. Чи можна модифікувати сегменти команд в захищеному режимі під час виконання програми?

  7. Яке призначення тіньових регістрів? Чи доступні вони програмісту?

  8. Що таке регістр таблиці глобальних дескрипторів?

  9. Які таблиці треба підготувати для виходу в захищений режим?

  10. У який спосіб можна повернутися з захищеного режиму до реального?








Схожі:




База даних захищена авторським правом ©lib.exdat.com
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації